Er du på facebook med din salon? Har I et online booking system? Viser I nogle af de gode klip frem på Instagram?
Af Lone Pedersen, TimeGruppen Brøndby
Når du besøger din FrisørRevisor, er det sikkert ikke markedsføring og nye kunder, du tænker allermest på. Men faktisk er din revisor en rigtig god sparringspartner – også når det gælder de områder af din butik, som du måske ikke lige tænker er et revisorområde.
– Som revisorer kigger vi på regnskabet og ser, hvordan pengene bliver brugt. Og vi kigger også på, om der er nogle steder, hvor pengene måske kunne bruges bedre og mere effektivt, fortæller Lone Pedersen, der er FrisørRevisor ved TimeGruppen i Brøndby.
Et af de emner, hun ofte tager fat på, er markedsføringen.
Det er Lone Pedersens helt klare opfattelse, at det for mange frisører kan betale sig at kigge deres markedsføring godt efter.
Farvel til avisannoncer
– Har du annonceret i den lokale avis eller på De Gule Sider i mange år, skal du måske prøve at se på, om du kunne gøre noget andet, siger hun.
Mange kunder er eksempelvis meget glade for selv at kunne booke tid online. Det er både rart for kunderne, ligesom det også sparer tid for dig som frisør, så du ikke skal klare booking i telefonen.
Men det kommer selvfølgelig an på dine kunder og din målgruppe. Vil de gerne kigge ind og bestille tid eller slå på tråden, så må de det – men for mange er det en stor fordel selv at kunne booke tid.
– Hvis dine kunder har styr på IT, vil de som hovedregel gerne selv kunne, fortæller hun.
– For mange af frisører er det også en god ide at være aktive på facebook og andre sociale medier som eksempelvis Instagram, hvor man også kan vise lidt om, hvad man kan i butikken, supplerer hun.
Er du nysgerrig på, hvad din revisor vil rådgive dig til omkring markedsføringen, så tag en snak med ham eller hende:
– Vi er ikke eksperter i markedsføring, men vi er gode til at optimere forretningen. Og det er altså sjovest at gå på arbejde, når man også tjener penge, siger Lone Pedersen.
MiniGuide til sociale medier
3 sociale medier, som du med fordel kan bruge i din markedsføring:
Alle tre steder skal du være villig til at ”give” lidt af dig selv.
Så du kan fx:
- Fortælle om hverdagen i salonen
- Vise nogle af de nyeste trends frem
- Billeder af nye produkter
- Billeder fra kurser i udlandet og Danmark
- Nye farver
- Præsentere personalet
NB. Dette indlæg kan indeholde takster og info om regler, der er blevet ændret siden udgivelsen. Kontakt din FrisørRevisor, så du er sikker på, at du altid får den mest opdaterede viden.